We staan bekend voor onze unieke combinatie van design en stijl. Ons brede assortiment betaalbare koffers is bedoeld om lang mee te gaan. Daarom zetten we maximaal in op innovatieve, hoogwaardige materialen, met oog voor detail en kwaliteit. Maar praktisch hoeft niet saai te zijn. Dankzij hun vrolijke, kleurrijke en opvallende design vallen onze producten namelijk overal en altijd op. Onze bagage – ontworpen met de wereldreiziger in gedachten – is de perfecte reisgezel voor je volgende avontuur.
Mijlpalen van het merk
American Tourister is een van de meest toonaangevende bagagemerken ter wereld. We zijn actief in meer dan 120 landen.
Onze reis begon in 1933, wanneer oprichter Sol Koffler met al zijn spaargeld een bagagebedrijf startte in Providence, in de Amerikaanse staat Rhode Island. Zijn droom? Een stevige koffer maken die iedereen kan betalen.
Vliegvakanties werden populairder en er kwam steeds meer vraag naar lichtere bagage. Daarom lanceerden we de lichte HI-Taper bagage, met allerlei extra functies die het leven van wereldreizigers makkelijker maakten.
In de jaren 50 experimenteerden we volop met geavanceerde materialen. Zo maakten we als eerste bagage met een gegoten schaal en een herkenbaar, modern design dat tegen meer dan een stootje kan.
Wanneer het internationale vliegverkeer in de jaren 60 pas echt de hoogte in schoot, lieten wij als eerste bedrijf onze bagage testen door het cabinepersoneel van grote luchtvaartmaatschappijen.
We lanceerden de Gorilla-reclamecampagne. In deze wereldberoemde en langlopende televisiespot zag je een gorilla die zich in zijn kooi op een koffer mocht uitleven. Kloppen, slaan, stampen ... Het ding was niet kapot te krijgen!
Twee van ‘s werelds grootste bagagemerken bundelden de krachten.
Twee van ‘s werelds grootste bagagemerken bundelden de krachten wanneer American Tourister door Samsonite werd overgenomen. Een fusie die beide merken naar een hoger niveau tilde.
We sloegen de handen ineen met Disney. Het resultaat? Koffers met de populaire Disney- en Marvelfiguren.
En de prijs gaat naar ... American Tourister! Meer bepaald naar SoundBox, onze iconische collectie uit polypropyleen. Het opvallende design met concentrische cirkels won de prestigieuze Red Dot Design Award.
Goal!
De wereldberoemde voetballer Cristiano Ronaldo was in 2018 de internationale ambassadeur van onze mediacampagne.
We blijven innoveren, deze keer met de gloednieuwe Airconic collectie.
Onze lichtste harde koffer tot dusver, in een knap eigentijds design. De grote ruimbagage weegt amper 3,2 kg!
We hebben maar 1 planeet, dus we moeten er alles aan doen om deze gezond en leefbaar te houden. Daarom hebben we vol overtuiging ingezet op duurzamere bagage, met RecyclexTM. Dit unieke materiaal, vervaardigd uit gerecycleerde petflessen, is geschikt als binnenvoering én als buitenstof voor koffers en tassen.
De miljoenste SoundBox ging over de toonbank in Europa en bevestigde zo zijn reputatie als favoriet van de reizigers. Heb jij onderweg al een exemplaar gezien?
We bestaan 90 jaar!
Jazeker, we zijn ouder dan we eruitzien. Maar we blijven onze visie nastreven: hoogwaardige bagage maken die iedereen kan betalen. Precies wat onze oprichter voor ogen had.